divendres, 23 de març del 2012

Això, amb els meus diners, NO!!!

Avui he escrit al Facebook que fa poc he descobert la "banca ètica", i que des del moment que ho he conegut, me n'he fet clienta! I tant de bo que ho hagués descobert abans, que segurament me n'hagués fet clienta abans!

I un amic m'hi ha deixat un comentari: "banca i ètica tenen un gran contrast, sembla impossible que puguin anar juntes!".

Arran d'aquest comentari, m'he decidit per fer un post sobre la banca ètica: ètica en el sentit de responsabilitat d'ús dels diners. No especulen, no inverteixen en armament, ni en especulació immobiliària, ... sinó que utilitzen els diners que hi diposites, mentre són allà, en projectes socials i responsables, de transformació i ecològics. I, per sobre de tot, ofereixen transparència: se sap, en tot moment, què fan amb els teus diners!

No, no donen interessos importants... però, per què els vull, si la manera d'obtenir-los ha estat de manera socialment injusta?

Jo, segons què, amb els meus diners, NO!!!

El banc de què m'he fet clienta jo fa poc és TRIODOS BANK, però n'existeixen d'altres que també són ètics.

A continuació us deixo un vídeo, una mica llarg, d'un dels directius de TRIODOS BANK, que realment val molt la pena. Si teniu paciència per escoltar-lo tot, no us en penedireu.

Aquest és el meu granet de sorra per començar a canviar aquesta societat que està tan podrida actualment. T'hi apuntes?