diumenge, 20 d’abril del 2008

"Mentiders"

Aquesta és l'obra que tenim en cartera actualment en un dels dos grups de teatre amateur de què formo part.

D'una banda, faig "Pastorets" des de fa uns quants anys (n'he perdut el compte, ja) a Balsareny (antigament, a la Colònia Soldevila). M'agrada fer-ne, és una tradició ben bonica quan s'arriba a Nadal. I jo, com tots els de casa de tota la vida, sóc persona de gaudir de les tradicions, de les festes populars, de la cultura local, etc. M'omple, em sento bé participant-hi... no sé com explicar-ho. Potser el fet de ser de poble, i no de ciutat, hi té força a veure, no ho sé, però sigui com sigui, malgrat els meus camins em portin a indrets més llunyans o més propers a la cultura popular de tota la vida, em seguirà agradant tot aquest món.

I de l'altra banda, faig teatre amateur amb el Grup Escènic Navàs, des de fa més pocs anys, des del 2005. Amb ells he pogut interpretar ja 3 obres còmiques, una per a cada festa major, de les quals n'he après molt i penso que encara em queda molt camí per aprendre.
Però quan una cosa t'agrada, i t'ho passes bé duent-la a terme, sempre que no t'acabi absorvint fins a límits massa absorvidors, valgui la redundància, per què has de plantejar-te no fer-la?
I és que una mica em passa això... faig tantes coses, tinc tant poc temps per a mi mateixa, que de vegades em plantejo deixar de fer-ne moltes que estic fent, d'entre les quals hi ronda el teatre.

Però la sorpresa fou grata, l'altre dia, quan li vaig comentar al meu xicot que tornaria a representar "Mentiders" el proper 3 de maig a la mostra nacional de teatre amateur que es durà a terme pel pont de l'1 de maig a Pineda de Mar! "Mentiders", sobretot per la dificultat de poder-la traslladar a qualsevol teatre a causa de les dimensions i del gran volum del seu decorat, des que la vam estrenar l'estiu passat per festa major de Navàs, no l'havíem tornada a fer enlloc més, cap bolo, cap altra representació... i a mi personalment em va fer molta peneta: tant d'esforç preparant-la, per només fer-la 2 vegades en un mateix dia, i que allí es quedi? Noooooooooooooooo! Si més no que valgui la pena l'esforç i que la puguem dur a d'altres llocs... :) I ara ha sortit aquesta oportunitat! Tornar a riure mentre l'assagem, tornar a passar aquells nervis, nervis positius, d'abans de sortir a escena, tornar a gaudir dels aplaudiments del públic quan s'acaba (esperem que hi hagi públic i que els agradi mínimament per aplaudir, ni que sigui una mica ;) ), tornar a.... bé, com us ho diria, tornar a viure tots els bons moments que un esdeveniment com aquest et comporta.

La meva cara somrient, doncs, quan li explicava al meu xicot que la tornaríem a fer, em sembla que no es pot descriure: estava contenta, em sentia amb ganes de sortir corrent cap a l'escenari per assajar-la de nou, de tornar a recordar el text que tinc una mica oblidat, de... una felicitat que m'estava dient, indirectament, que això, almenys no de moment, no puc deixar de fer-ho, de dur-ho a terme! La UOC em supera, la feina del dia a dia amb els meus horaris sempre canviants m'ocupa més temps del que voldria, les hores de viatge, l'estudi d'idiomes.... tot m'absorveix i no tinc temps per a mi... Però una cosa tinc clara, i encara més després de sentir-me com em vaig sentir en aquell moment tan breu mentre comunicava la reempresa de l'obra de teatre, i és que NO penso deixar de fer teatre amateur en molt de temps!

Per tant, ja ho sabeu, si teniu ganes de venir a veure com gaudim a sobre l'escenari d'una passió que a tots els que en fem ens omple, teniu una cita amb la mostra nacional de teatre amateur a Pineda de Mar, pel pont de l'1 de maig d'enguany! :)
Si hi treieu el cap, no dubteu a passar-nos a saludar eh!

Una abraçada, per a tots els amants del teatre, i per als que no ho són també!

1 comentari:

Neus Casals ha dit...

Hola, som un grup de teatre amateur de la Garrotxa, Mieres, que estem buscant l'obra "Mentiders" Ens agaradaria que ens la poguèssiu passar.
Si pots contactar amb nosaltres :
pademieres@yahoo.es.
Gràcies